فرصة تطوع | صياغة مذكرات للمنظمة الدولية للهجرة Draft Concept Notes for IOM


INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR MIGRATION - Sudan 


فرصة تطوع | صياغة مذكرات للمنظمة الدولية للهجرة Draft Concept Notes for IOM
فرصة تطوع | صياغة مذكرات للمنظمة الدولية للهجرة Draft Concept Notes for IOM



Draft Concept Notes for IOM Sudan


 General

Description of the assignment title

Draft Concept Notes for IOM Sudan

Assignment country

Sudan

Sustainable Development Goal

10. Reduced inequalities

For how many hours per week will the volunteer be required?

11 - 15

Host entity

INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR MIGRATION - Sudan

Type
Online

Duration

12 weeks

Number of assignments

2

 Details

Mission and objectives

Established in 1951, IOM is the United Nations Migration agency and works closely with governmental, intergovernmental and non-governmental partners. IOM is dedicated to promoting humane and orderly migration for the benefit of all. It does so by providing services and advice to governments and migrants

Context

The Program Support Unit (PSU) coordinates and supports the work of the units within IOM Sudan and contributes to the development, revision, and reporting on new and ongoing project and program initiatives on all thematic areas within the Mission. Additionally, it also contributes to supporting the Mission’s donor liaison and resources mobilization, internal Staff Development and Learning as well as external capacity building, communications and visibility, monitoring & evaluation and information and data management of initiatives. This specific post will focus on contributing to increasing capacity and response capability of in proposal development, project monitoring, review, and reporting.

Task description

IOM Sudan is looking for 2 online volunteers to support the drafting/editing of new concept notes (drafting, editing, and reviewing) (The volume here is highly variable and difficult to estimate/assess.

The two selected volunteers will be asked:

- Draft and review 2 concept Notes per month for a total of 6 Concept notes

The volunteers will get support from the donor coordinator Unit.

 Requirements

Required experience

-Excellent drafting skills,

- Knowledge of project cycles within the UN is preferable.

- Previous experience in fundraising

Languages

English, Level: Fluent, Required

Other information

Inclusivity Statement

United Nations Volunteers is an equal opportunity program that welcomes applications from qualified professionals. We are committed to achieving diversity in terms of gender, care protected characteristics. As part of their adherence to the values of UNV, all UN Volunteers commit themselves to combat any form of discrimination, and to promoting respect for human rights and individual dignity, without distinction of a person’s race, sex, gender identity, religion, nationality, ethnic origin, sexual orientation, disability, pregnancy, age, language, social origin or other status.




ترجمة قوقل:

المنظمة الدولية للهجرة - السودان منذ يومين
مسودة مذكرة مفاهيمية للمنظمة الدولية للهجرة في السودان


وصف عام

وصف عنوان المهمة
مسودة مذكرة مفاهيمية للمنظمة الدولية للهجرة في السودان

بلد التعيين
السودان

التاريخ المتوقع للبدء
تاريخ غير محدد

هدف التنمية المستدامة
10. الحد من عدم المساواة

كم ساعة في الأسبوع سوف تكون هناك حاجة للمتطوع؟
11 - 15

الكيان المضيف
المنظمة الدولية للهجرة - السودان

النوع:
اونلاين
 
مدة
12 اسبوع

عدد المهام
2

التفاصيل

المهمة والأهداف

تأسست المنظمة الدولية للهجرة في عام 1951، وهي وكالة الهجرة التابعة للأمم المتحدة وتعمل بشكل وثيق مع الشركاء الحكوميين والحكوميين الدوليين وغير الحكوميين. تلتزم المنظمة الدولية للهجرة بتعزيز الهجرة الإنسانية والمنظمة لصالح الجميع. وهي تفعل ذلك من خلال تقديم الخدمات والمشورة للحكومات والمهاجرين

سياق
تقوم وحدة دعم البرنامج (PSU) بتنسيق ودعم عمل الوحدات داخل المنظمة الدولية للهجرة في السودان وتساهم في تطوير ومراجعة وإعداد التقارير عن مبادرات المشاريع والبرامج الجديدة والمستمرة في جميع المجالات المواضيعية داخل البعثة. بالإضافة إلى ذلك، فإنه يساهم أيضًا في دعم الاتصال بالمانحين للبعثة وتعبئة الموارد، وتطوير الموظفين الداخليين والتعلم بالإضافة إلى بناء القدرات الخارجية، والاتصالات والرؤية، والرصد والتقييم وإدارة المعلومات والبيانات للمبادرات. ستركز هذه الوظيفة المحددة على المساهمة في زيادة القدرات والقدرة على الاستجابة في تطوير المقترحات ومراقبة المشروع ومراجعته وإعداد التقارير.

وصف المهمة
تبحث المنظمة الدولية للهجرة في السودان عن متطوعين عبر الإنترنت لدعم صياغة/تحرير الملاحظات المفاهيمية الجديدة (الصياغة والتحرير والمراجعة) (الحجم هنا متغير للغاية ويصعب تقديره/تقييمه).

سيتم سؤال المتطوعين المختارين:
- صياغة ومراجعة مذكرتين مفاهيميتين شهريًا ليصبح المجموع 6 مذكرات مفاهيمية

سيحصل المتطوعون على الدعم من وحدة تنسيق المانحين.

المتطلبات

الخبرة المطلوبة
- مهارات صياغة ممتازة،
- يفضل المعرفة بدورات المشروع داخل الأمم المتحدة.
-خبرة سابقة في جمع التبرعات

اللغات
اللغة الإنجليزية، المستوى: جيد، مطلوب

معلومات أخرى
بيان الشمولية
متطوعو الأمم المتحدة هو برنامج تكافؤ الفرص الذي يرحب بالطلبات المقدمة من المهنيين المؤهلين. نحن ملتزمون بتحقيق التنوع من حيث الجنس وخصائص الرعاية المحمية. كجزء من تمسكهم بقيم برنامج متطوعي الأمم المتحدة، يلتزم جميع متطوعي الأمم المتحدة بمكافحة أي شكل من أشكال التمييز، وتعزيز احترام حقوق الإنسان والكرامة الفردية، دون تمييز على أساس العرق أو الجنس أو الهوية الجنسية أو الدين أو الجنسية أو الجنسية. الأصل العرقي أو التوجه الجنسي أو الإعاقة أو الحمل أو العمر أو اللغة أو الأصل الاجتماعي أو أي وضع آخر.


قدم الان لهذه الوظيفة

انتهى التقديم لهذه الوظيفة


تعليقات